برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
logo

شبکه بهداشت درمان چاراویماقcharoimagh health care network

فهرست اصلی

سامانه 190

معرفی سامانه شکایات 190

سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی  در سراسر کشور است.

سامانه رسیدگی به درخواست های مردمی  190 دارای داخلی های زیر است:

  • طرح شکایت و مشکلات مربوط به اورژانس 115
  • ارائه مشکلات در زمینه بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و طب کار
  • دریافت مشاوره دارویی یا اعلام مشکلات تامین دارویی 
  • طرح مشکلات مربوط به پذیرش و رسیدگی به بیمار
  •  طرح شکایات دریافتی پزشکان یا مراکز بهداشتی درمانی
  •  پس از طرح موضوع ، از اپراتور سامانه، یک کد رهگیری دریافت می‌شود. با این کد می‌توان جوابیه شکایت را پیگیری کرد.

شرح وظایف واحد رسیدگی به شکایات

  • دریافت شکایات حضوری،تلفنی و مکتوب مراجعین از واحدها و کارکنان دستگاه ها
  • انجام مکاتبات جهت دریافت مستندات، بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی و ارائه گزارش به مقام مافوق
  • پیگیری، بررسی و ارائه پاسخ به هنگام به شکایات ثبت شده در سامانه 190
  • اعلام تذکر به مراکز با توجه به تخلف صورت گرفته
  • راهنمایی و مشاوره ارباب رجوع جهت طرح شکایت
  • همکاری و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی
  • جمع بندی شکایات و تجزیه و تحلیل علل بروز آن
  • تهیه گزارش های دوره ای از فعالیت های انجام شده و ارائه به مقام مافوق
فرآیند رسیدگی به شکایت